Passa al contingut principal

LA INTEL·LIGÈNCIA EMOCIONAL

Podem regular les nostres EMOCIONS a través de la intel·ligència emocional.
Resultado de imagen de emocions    
   1. Cerca informació sobre el que és la INTEL·LIGÈNCIA EMOCIONAL i cerca les habilitats bàsiques per a un control emocional adequat i les expliques.

   La intel·ligència emocional és la capacitat de reconèixer els nostres propis sentiments i els dels altres, de motivar-nos i de manejar correctament les nostres relacions. També és la habilitat per percebre emocions, accedir i generar emocions que facilitin el pensament; obtenir coneixement emocional, comprendre emocions i regular les quals promoguin tant el creixement emocional com l'intel·lectual.

Control emocional: saber identificar i analitzar les nostres emocions.
   1) identificar i reconèixer quina és aquesta emoció
   2) quin pensament hi ha darrera aquesta emoció, com aquesta emoció negativa
       distorsiona la meva percepció i valoració del que ha passat?
   3) Canviar aquest pensament per un de positiu. 


Posar-se al lloc de l'altre: No fer als demés el que no volem que ens facin.

Resolució de conflictes: Posar en comú un conflicte amb les seves emocions i intentar resoldre'l.

Programa d'intimitat: accelerar el procés del mutu coneixement; estudiar els valors
personals i l’experiència de descobrir-se a ell mateix; desenvolupar autenticitat.


La tenda màgica: accelerar el procés del mutu coneixement; estudiar els valors
personals i l’experiència de descobrir-se a ell mateix; desenvolupar autenticitat.


Confiança: "El Lazarillo": aconseguir una confiança suficient per a que es pugui donar la col·laboració.

Posar-se al lloc de l'altre: "estima el teu pròxim com a tu mateix": aprendre com tractar als demés, crear confiança.

 

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

T'AGRADARIA CONEIXER ELS VALORS DEL PETIT PRINCEP

RF6YJ8P689JP "Antoine de Saint-Exupéry , cèlebre escriptor i aviador francès, autor d' 'El Petit Príncep' . Aquesta efemèride ha sigut celebrada a les xarxes socials com  Twitter , on  Saint-Exupéry , nascut en el si d'una família d'aristòcrates de Lió i desaparegut el juliol del 1944 quan pilotava un avió de l'Exèrcit francès, ha sigut  'trending topic'  del dia. Per recordar-lo, repassem algunes de les  millors frases  d'' El Petit Príncep' , la seva obra més famosa. Trufada d'experiències autobiogràfiques, aquesta novel·la curta és el llibre francès més llegit i més traduït del món. Considerat un llibre per a  nens , en realitat tracta temes profunds com  el sentit de la vida, la soledat, l'amistat, l'amor i la pèrdua ." FRASES EMBLEMÀTIQUES DEL LLIBRE QUE T'AGRADARAN, LES HAS DE LLEGIR, PENJAR AL TEU BLOG I EXPLICAR-NE EL SIGNIFICAT DE CADA UNA: 1.- " Deman o perdó als ne ns per haver dedic

ELS DIFTONGS

Diftongs:         Poden ser   decreixents (es diu així perquè decreix el to de veu: Aire) :  VOCAL  + I  U  (AI, EI, II, OI, UI, AU, EU, IU, OU, UU) VOCAL FORTA+ VOCAL DÈBIL O SEMIVOCAL (AIRE)                              creixents (es diu així perquè creix el to de veu iODE):  :  I  U + VOCAL (QUA, QÜE, QÜI, QUO, GUA, GÜE, GÜI, GUO) (QUATRE)                                            I + VOCAL  (IODE)                                            I U ENTRE VOCALS  (NOIA)                   *Quan hi ha diftong les dues vocals es comptabilitzen en una mateixa síl·laba.              Hiats :  (Personalment, sempre he vist els hiats com a EXCEPCIONS dels diftongs creixents)       Els hiats apareixen quan tenim dues vocals en contacte, però pertanyen a síl·labes diferents.               -Quan entren en contacte dues vocals fortes: t e-a -tre               -Consonant + i+a/e/o (Ma-r i-a )               -Consonant +u+a/e/o (c u-a )               -Un accent o una dièresi marquen la no form

ACCENTUACIÓ

Exercici 1. Accentua totes les paraules que calgui de les paraules agudes que tens a continuació:  jard í , pa í s, canç ó , cami ó , all í , aquí, arr ò s, per ò , cant é s, aix ò , gaireb é , pogu é s, pag é s, despr é s, carret ó , caf è , nom é s, far é , faran, Ramon, passeges, segon, excl ò s, at é n, irland è s, rod ó , comprar à s, palau, cigr ó , intern, pur é , germ à , nervi ó s, alg ú , congr é s, plataner, autob ú s, nov è , perqu è , excursi ó , esp ó s, maquin à , suplic à . Exercici 2. Accentua totes les paraules que calgui de les paraules planes que tens a continuació: pomes, port é ssim, pr é stec, pr é ssec, barraca, p ú blic, origen, fen ò mens, c è rvol, tingu é rem, economia, tingu é reu, n ú vol, policia, tel é fon, m ò bil, compressiu, est ó mac, c ó rrer, s ò lid, car à cter, c à stig, à ngel, obr í ssiu, rec ó rrer, cr é ixer, n é ixer, é rem, ereu, il·l ò gic, pl à stic, d è bil, temer, fotógraf, fotografia, diguéssiu, diguessin, suplica, maquina. Exercici 3.