Passa al contingut principal

LA REVOLUCIÓ FRANCESA

   1.- Cerca informació sobre la Revolució francesa i les seves CAUSES. Detalla quines foren les seves tres etapes amb les teves paraules.
   Les idees il·lustrades i9 el creixement econòmic del s. XVIII van dur a la revolució liberal burgesa. Al 1789, la Revolució Francesa va proporcionar els programes dels partits liberals i democràtics de la major part del món i va consolidar el concepte de nació.

   Les causes de la Revolució eren les següents:

-  Una profunda crisi econòmica social.
-  L'alça de preus dels aliments a causa de les males collites.
-  El descontentament de la burgesia per la seva marginació política.
-  A causa de les despeses elevades de l'Estat i de la cort, la monarquia estava sumida en una crisi financera profunda.

   2.- Què representà l'Imperi Napoleònic? Com va ser la seva caiguda? Cerca informació i l'expliques amb les teves paraules.
   L'imperi Napoleònic: El 1799, Napoleó va ser nomenat cònsol i la seva política de govern va consolidar allò que havia aconseguit la revolució burgesa, evitant el retorn de l’absolutisme. Va permetre el retorn dels exiliats que acceptessin el nou ordre i va firmar unconcordat amb l’Església per restablir la pau religiosa i va dur a terme una reforma administrativa de caràcter centralista amb la creació de la figura dels prefectes.Es va promulgar un codi civil que racionalitzava i unificava les lleis anteriors i es va reformar la hisenda, finalment, al 1804, Napoleó es va fer coronar emperador.

   La caiguda de Napoleó: Els exèrcits napoleònics van actuar com a conqueridors, van sotmetre les nacions ocupades i van afavorir els interessos materials de França per sobre dels ideals revolucionaris.Tot això va desencadenar als territoris ocupats sentiments nacionals contra la França invasora. L’aixecament protagonitzat pels espanyols el 1808 contra la invasió i imposició d’un rei estranger va ser el primer i el que va marcar la decadència de l’Imperi Napoleònic, finalment, al 1814, després de ser vençut a Rússia i a Espanya, Napoleó va abandonar el poder.

   3.- Explica els objectius del Congrés de Viena i les mesures que es varen prendre per aconseguir-los.
   Objectius:
-  Explicar el significat històric de la Restauració.
-  Situar en l’espai les revolucions del 1820, el 1830 i el 1848. Analitzar-ne els èxits i els fracassos.
-  Descriure el procés d’independència d’Hispanoamèrica.
-  Caracteritzar i situar en el temps l’estil artístic del Romanticisme.
-  Comprendre i valorar la importància d’aquesta època revolucionària en la història

4.- Quines forces s'oposaven a la Restauració absoluta?
   Després de la derrota de Napoleó, es va iniciar una època reacció anti liberal que anomenen Restauració. Les potències van intentar crear un sistema que neutralitzés nous processos revolucionaris a Europa.
Les potències van buscar una nova divisió territorial que garantís una pau duradora i evités revolucions. Al congrés de Viena es va intentar reconstruir el nou mapa d’Europeu. Aquest congrés va tenir tres protagonistes: Metternich, ministre d’Àustria; Alexandre I, tsar de Rússia, i Teyllerand, ministre dexteriors de França.
Les decisions del Congrés de Viena es van completar amb la Santa Aliança  (1815), un tractat d'ajuda mútua entre els monarques europeus davant de les amenaces de revolucions liberals. Però les idees de la Revolució Francesa havien influït a Europa. A partir de 1815, liberalisme i nacionalisme es van convertir en dues forces d'oposició a la Restauració.
   5.-Defineix en poques paraules en què consisteixen el Liberalisme i el Nacionalisme.
   Liberalisme: Corrent polític i econòmic que dóna preferència a la llibertat individual per damunt d'altres valors socials i promou l'activitat privada sense intervenció de l'estat.
   Nacionalisme: Ideologia i moviment que reivindica l'organització política independent d'una nació.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

T'AGRADARIA CONEIXER ELS VALORS DEL PETIT PRINCEP

RF6YJ8P689JP "Antoine de Saint-Exupéry , cèlebre escriptor i aviador francès, autor d' 'El Petit Príncep' . Aquesta efemèride ha sigut celebrada a les xarxes socials com  Twitter , on  Saint-Exupéry , nascut en el si d'una família d'aristòcrates de Lió i desaparegut el juliol del 1944 quan pilotava un avió de l'Exèrcit francès, ha sigut  'trending topic'  del dia. Per recordar-lo, repassem algunes de les  millors frases  d'' El Petit Príncep' , la seva obra més famosa. Trufada d'experiències autobiogràfiques, aquesta novel·la curta és el llibre francès més llegit i més traduït del món. Considerat un llibre per a  nens , en realitat tracta temes profunds com  el sentit de la vida, la soledat, l'amistat, l'amor i la pèrdua ." FRASES EMBLEMÀTIQUES DEL LLIBRE QUE T'AGRADARAN, LES HAS DE LLEGIR, PENJAR AL TEU BLOG I EXPLICAR-NE EL SIGNIFICAT DE CADA UNA: 1.- " Deman o perdó als ne ns per haver dedic

ELS DIFTONGS

Diftongs:         Poden ser   decreixents (es diu així perquè decreix el to de veu: Aire) :  VOCAL  + I  U  (AI, EI, II, OI, UI, AU, EU, IU, OU, UU) VOCAL FORTA+ VOCAL DÈBIL O SEMIVOCAL (AIRE)                              creixents (es diu així perquè creix el to de veu iODE):  :  I  U + VOCAL (QUA, QÜE, QÜI, QUO, GUA, GÜE, GÜI, GUO) (QUATRE)                                            I + VOCAL  (IODE)                                            I U ENTRE VOCALS  (NOIA)                   *Quan hi ha diftong les dues vocals es comptabilitzen en una mateixa síl·laba.              Hiats :  (Personalment, sempre he vist els hiats com a EXCEPCIONS dels diftongs creixents)       Els hiats apareixen quan tenim dues vocals en contacte, però pertanyen a síl·labes diferents.               -Quan entren en contacte dues vocals fortes: t e-a -tre               -Consonant + i+a/e/o (Ma-r i-a )               -Consonant +u+a/e/o (c u-a )               -Un accent o una dièresi marquen la no form

ACCENTUACIÓ

Exercici 1. Accentua totes les paraules que calgui de les paraules agudes que tens a continuació:  jard í , pa í s, canç ó , cami ó , all í , aquí, arr ò s, per ò , cant é s, aix ò , gaireb é , pogu é s, pag é s, despr é s, carret ó , caf è , nom é s, far é , faran, Ramon, passeges, segon, excl ò s, at é n, irland è s, rod ó , comprar à s, palau, cigr ó , intern, pur é , germ à , nervi ó s, alg ú , congr é s, plataner, autob ú s, nov è , perqu è , excursi ó , esp ó s, maquin à , suplic à . Exercici 2. Accentua totes les paraules que calgui de les paraules planes que tens a continuació: pomes, port é ssim, pr é stec, pr é ssec, barraca, p ú blic, origen, fen ò mens, c è rvol, tingu é rem, economia, tingu é reu, n ú vol, policia, tel é fon, m ò bil, compressiu, est ó mac, c ó rrer, s ò lid, car à cter, c à stig, à ngel, obr í ssiu, rec ó rrer, cr é ixer, n é ixer, é rem, ereu, il·l ò gic, pl à stic, d è bil, temer, fotógraf, fotografia, diguéssiu, diguessin, suplica, maquina. Exercici 3.