Passa al contingut principal

STOP BULLYING

1.- Cerca informació sobre el bullying i explica el que és exactament.
El bullying és el maltractament físic i / o psicològic deliberat i continuat que rep un nen per part d'un altre o altres, que es comporten amb ell cruelment amb l'objectiu de sotmetre'l i espantar-lo, amb vista a obtenir algun resultat favorable per als assetjadors o simplement a satisfer la necessitat d'agredir i destruir que aquests solen presentar.
El bullying implica una repetició continuada de les burles o les agressions i pot provocar l'exclusió social de la víctima. Característiques del Bullying - Sol incloure conductes de diversa naturalesa (burles, amenaces, agressions físiques, aïllament sistemàtic, etc.). - Tendeix a originar problemes que es repeteixen i perllonguen durant cert temps.
- La víctima desenvolupa por i rebuig al context en el qual pateix la violència; pèrdua de confiança en si mateix i en els altres i disminució del rendiment escolar.
- Sol estar provocat per un alumne, recolzat per un grup, contra una víctima que es troba indefensa. - Es manté a causa de la ignorància o passivitat de les persones que envolten als agressors i les víctimes sense intervenir directament. - Disminueix la capacitat de comprensió moral i d'empatia de l'agressor, mentre que es produeix un reforç d'un estil violent d'interacció.
- Físic: empentes, puntades de peu, agressions amb objectes, etc. Es dóna amb més freqüència a primària que a secundària.
- A les persones que observen la violència sense fer res per evitar-la, es produeix falta de sensibilitat, apatia i insolidaritat. - Es redueix la qualitat de vida de l'entorn en què es produeix: dificultat per aconseguir objectius i augment dels problemes i tensions. Tipus de Bullying Podem parlar de diversos tipus d'assetjament escolar que, sovint, apareixen de forma simultània: - Verbal: insults i malnoms, menyspreus en públic, ressaltar defectes físics, etc. És el més habitual.
- Social: pretén aïllar al jove de la resta del grup i companys.
- Psicològic: minen l'autoestima de l'individu i fomenten la seva sensació de por.

2.- Cerca casos reals de persones que n'hagin patit i els seus sentiments, sensacions, estat anímic, seqüeles...
Dins aquest enllaç hi ha tres histories reals contades per persones que han sofrit bullying i tots coincideixen amb el mal estar de pensar que estàs sol, que no pots fer res, la por a parlar i el sentiment negatiu de pensar que el que et diuen i et fan es perquè t'ho mereixes i es cert; també coincideixen amb la dificultat de superar i deixar a rere el record.

3.- Què faries si et trobassis davant un cas de bullying? ho denunciaries? Per què?
Primer de tot donar suport a la persona que sofreix bullying i intentar ajudar i intentar convèncer a la persona perquè xerri amb un adult per poder donar fi a aquest fet.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

T'AGRADARIA CONEIXER ELS VALORS DEL PETIT PRINCEP

RF6YJ8P689JP "Antoine de Saint-Exupéry , cèlebre escriptor i aviador francès, autor d' 'El Petit Príncep' . Aquesta efemèride ha sigut celebrada a les xarxes socials com  Twitter , on  Saint-Exupéry , nascut en el si d'una família d'aristòcrates de Lió i desaparegut el juliol del 1944 quan pilotava un avió de l'Exèrcit francès, ha sigut  'trending topic'  del dia. Per recordar-lo, repassem algunes de les  millors frases  d'' El Petit Príncep' , la seva obra més famosa. Trufada d'experiències autobiogràfiques, aquesta novel·la curta és el llibre francès més llegit i més traduït del món. Considerat un llibre per a  nens , en realitat tracta temes profunds com  el sentit de la vida, la soledat, l'amistat, l'amor i la pèrdua ." FRASES EMBLEMÀTIQUES DEL LLIBRE QUE T'AGRADARAN, LES HAS DE LLEGIR, PENJAR AL TEU BLOG I EXPLICAR-NE EL SIGNIFICAT DE CADA UNA: 1.- " Deman o perdó als ne ns per haver dedic

ELS DIFTONGS

Diftongs:         Poden ser   decreixents (es diu així perquè decreix el to de veu: Aire) :  VOCAL  + I  U  (AI, EI, II, OI, UI, AU, EU, IU, OU, UU) VOCAL FORTA+ VOCAL DÈBIL O SEMIVOCAL (AIRE)                              creixents (es diu així perquè creix el to de veu iODE):  :  I  U + VOCAL (QUA, QÜE, QÜI, QUO, GUA, GÜE, GÜI, GUO) (QUATRE)                                            I + VOCAL  (IODE)                                            I U ENTRE VOCALS  (NOIA)                   *Quan hi ha diftong les dues vocals es comptabilitzen en una mateixa síl·laba.              Hiats :  (Personalment, sempre he vist els hiats com a EXCEPCIONS dels diftongs creixents)       Els hiats apareixen quan tenim dues vocals en contacte, però pertanyen a síl·labes diferents.               -Quan entren en contacte dues vocals fortes: t e-a -tre               -Consonant + i+a/e/o (Ma-r i-a )               -Consonant +u+a/e/o (c u-a )               -Un accent o una dièresi marquen la no form

ACCENTUACIÓ

Exercici 1. Accentua totes les paraules que calgui de les paraules agudes que tens a continuació:  jard í , pa í s, canç ó , cami ó , all í , aquí, arr ò s, per ò , cant é s, aix ò , gaireb é , pogu é s, pag é s, despr é s, carret ó , caf è , nom é s, far é , faran, Ramon, passeges, segon, excl ò s, at é n, irland è s, rod ó , comprar à s, palau, cigr ó , intern, pur é , germ à , nervi ó s, alg ú , congr é s, plataner, autob ú s, nov è , perqu è , excursi ó , esp ó s, maquin à , suplic à . Exercici 2. Accentua totes les paraules que calgui de les paraules planes que tens a continuació: pomes, port é ssim, pr é stec, pr é ssec, barraca, p ú blic, origen, fen ò mens, c è rvol, tingu é rem, economia, tingu é reu, n ú vol, policia, tel é fon, m ò bil, compressiu, est ó mac, c ó rrer, s ò lid, car à cter, c à stig, à ngel, obr í ssiu, rec ó rrer, cr é ixer, n é ixer, é rem, ereu, il·l ò gic, pl à stic, d è bil, temer, fotógraf, fotografia, diguéssiu, diguessin, suplica, maquina. Exercici 3.