Passa al contingut principal

VERSOS

1.- Cerca un poema per la xarxa que t'agradi molt i el penges al teu blog acompanyat d'una imatge adient.
Fes-ne un resum, una anàlisi mètrica i explica per què t'ha agradat.



KILÓMETRO, DE LORETO SESMA



En la radio suena…

Aprendiendo a vivir
a coger en marcha el autobús.
Aprendiendo a leer
en los ojos de la multitud.
Aprendiendo a vivir
amando contrarreloj.
Aprendiendo a seguir
el compás de la imaginación.

Aprendiendo a vivir


Hay autobuses que parecen las salas de espera de un hospital,     19
igual que hay estaciones que están cansadas de ver llegar gente     18
que luego nunca se queda.     8

Creo que deberíamos preguntarles a los trenes qué es lo que sienten,     21
porque me he dado cuenta de que a ellos tampoco hay nadie que los espere,     22
lo único que quiere la gente     10
es llegar a su destino.     8

Hay gatos que (sobre)viven en la calle     12
que desearían no tener que soportar las oportunidades     19
que les otorgan sus siete vidas.     10

Drogas que no querían hacer daño,     11
sólo necesitaban alguien que las necesitara.     11

Hospitales que lloran por las noches     11
por ver morir a gente,     7
lo que ellos querían era salvarles.     11

Tartas de cumpleaños que ven las velas     12
como espadas que las atraviesan.     10

Cuchillos que no querían hacer herida,      13
sólo querían ser aquello que corta la soga     15
y acabaron en alguna espalda.     10

Cementerios con complejo de floristería.     14

Edificios que querían ser hogar     11
y acabaron siendo cárcel.     8

Cárceles que son hogar.     7


Medicinas que no se venden en farmacias     13
y curan más que cualquier pastilla.     10


Y espero que entiendas     7
que en ningún momento he hablado     9
ni de autobuses,     5
ni de trenes,     4
ni de gatos,     4
ni de drogas,     4
ni de hospitales,     5
ni de tartas de cumpleaños,     9
ni de cuchillos,     5
ni de cementerios,      6
ni de edificios,     5
ni de cárceles,     5
ni de medicinas.     6

                                                     He venido a hablaros de personas.     10

Resultat d'imatges de loreto sesma

Empra com a metàfora elements de la vida quotidiana poc poètiques per expressar les diferents tipus de persones que hi ha explicant el que aparenten ser i el per què són així.

Aquest poema lliure assonant de na Loreto Sesma és un dels que he trobat per internet que més m'ha agradat, en té d'altres però la majoria estan en la plataforma de Youtube, m'ha agradat perquè tot ell es una metàfora que amaga un gran significat

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

T'AGRADARIA CONEIXER ELS VALORS DEL PETIT PRINCEP

RF6YJ8P689JP "Antoine de Saint-Exupéry , cèlebre escriptor i aviador francès, autor d' 'El Petit Príncep' . Aquesta efemèride ha sigut celebrada a les xarxes socials com  Twitter , on  Saint-Exupéry , nascut en el si d'una família d'aristòcrates de Lió i desaparegut el juliol del 1944 quan pilotava un avió de l'Exèrcit francès, ha sigut  'trending topic'  del dia. Per recordar-lo, repassem algunes de les  millors frases  d'' El Petit Príncep' , la seva obra més famosa. Trufada d'experiències autobiogràfiques, aquesta novel·la curta és el llibre francès més llegit i més traduït del món. Considerat un llibre per a  nens , en realitat tracta temes profunds com  el sentit de la vida, la soledat, l'amistat, l'amor i la pèrdua ." FRASES EMBLEMÀTIQUES DEL LLIBRE QUE T'AGRADARAN, LES HAS DE LLEGIR, PENJAR AL TEU BLOG I EXPLICAR-NE EL SIGNIFICAT DE CADA UNA: 1.- " Deman o perdó als ne ns per haver dedic

ELS DIFTONGS

Diftongs:         Poden ser   decreixents (es diu així perquè decreix el to de veu: Aire) :  VOCAL  + I  U  (AI, EI, II, OI, UI, AU, EU, IU, OU, UU) VOCAL FORTA+ VOCAL DÈBIL O SEMIVOCAL (AIRE)                              creixents (es diu així perquè creix el to de veu iODE):  :  I  U + VOCAL (QUA, QÜE, QÜI, QUO, GUA, GÜE, GÜI, GUO) (QUATRE)                                            I + VOCAL  (IODE)                                            I U ENTRE VOCALS  (NOIA)                   *Quan hi ha diftong les dues vocals es comptabilitzen en una mateixa síl·laba.              Hiats :  (Personalment, sempre he vist els hiats com a EXCEPCIONS dels diftongs creixents)       Els hiats apareixen quan tenim dues vocals en contacte, però pertanyen a síl·labes diferents.               -Quan entren en contacte dues vocals fortes: t e-a -tre               -Consonant + i+a/e/o (Ma-r i-a )               -Consonant +u+a/e/o (c u-a )               -Un accent o una dièresi marquen la no form

ACCENTUACIÓ

Exercici 1. Accentua totes les paraules que calgui de les paraules agudes que tens a continuació:  jard í , pa í s, canç ó , cami ó , all í , aquí, arr ò s, per ò , cant é s, aix ò , gaireb é , pogu é s, pag é s, despr é s, carret ó , caf è , nom é s, far é , faran, Ramon, passeges, segon, excl ò s, at é n, irland è s, rod ó , comprar à s, palau, cigr ó , intern, pur é , germ à , nervi ó s, alg ú , congr é s, plataner, autob ú s, nov è , perqu è , excursi ó , esp ó s, maquin à , suplic à . Exercici 2. Accentua totes les paraules que calgui de les paraules planes que tens a continuació: pomes, port é ssim, pr é stec, pr é ssec, barraca, p ú blic, origen, fen ò mens, c è rvol, tingu é rem, economia, tingu é reu, n ú vol, policia, tel é fon, m ò bil, compressiu, est ó mac, c ó rrer, s ò lid, car à cter, c à stig, à ngel, obr í ssiu, rec ó rrer, cr é ixer, n é ixer, é rem, ereu, il·l ò gic, pl à stic, d è bil, temer, fotógraf, fotografia, diguéssiu, diguessin, suplica, maquina. Exercici 3.