Passa al contingut principal

EL NAIXEMENT DE VENUS

1.- Observa aquest quadre atentament "El naixement de Venus" de Sandro Botticelli (Renaixement) i a partir de tot això crearàs una història.


A) Crea un personatge:
     Qui és aquesta dona? Què nom? És casada, separada, viuda, soltera? Té fills? és una dona sana? És la senyora de la neteja? Espera l'estimat? Pensa? Quin caràcter té? És feliç, està trista? ...

Aquesta al·lota és na Helena, una bella jove de 18 anys que està farta d'estar sola, farta de que tots els joves que li van darrera no siguin més que inmadurs, Nens d'entre un o dos anys menys a al·lots de fins dos anys més que ella, més immadurs que els que són més pètits que ella,
Farta de estar sola, avergonyida de la seva inexperiencia en el tema del amor desiceix sortir de la seva cova, anar a cercar aventures, desideix anar de festa amb les amigues i coneixer gent nova, gent diferent. I allà està ella enmitg de la festa, ballant amb les seves amigues, cantant com a loques la seva cançó preferida, intentant vèncer la seva timidesa amb una copa de més, empesa per les seves amigues a xerrar amb un al·lot i l'altre, a ballar amb ells, fins que de sobte se n'adona que entra al local l'al·lot que li agrada, es queda paralitzada mirant-lo i quan veu que el jove amb qui ballava se la queda mirant amb cara de balles o em vaig? la seva millor amiga se li acosta l'agafa de la mà i l'arrosega fins al bany, allà li conta que amb dues hores de festa ja s'ha besat amb més de dos joves, tan petita i tan avançada al la seva edat, pensa n'Helena, ella no ho veu com una competició, així que, canvia de tema i li comenta que a la festa ha arribat ELL, la seva millor amiga li diu com a una ordre, has de ballar amb ellNi loca, li contesta na Helena.
Acaba ballant amb ell, no sap com, encara s'ho demana, la qüestió es que estan ballant plegats, n'Helena està vermella, no es troba gaire bé, però segueix ballant, no pot permetre que res espenyi aquell moment, aquell moment que ella tant havia esperat, que tant s'havia imaginat aquells vespres de soletat a casa seva. El jove la treu dels seus pensaments demanant-li si es trobava bé, ella diu que sí amb el cap i segueixen ballant. No ho enten, amb tot el que ha begut, tota la vergonya que ha aconceguir vèncer, amb ell no es capaç de pronunciar paraula. Ja es la quarta cançó que ballen, aquesta cançó no m'agrada, anem fora?, n'Helena no s'ho pot creure, el seu amor platònic li acaba de demanar per anar a fora amb ella? no sap què pensar, què dir, què fer, i sent una culada per darrera, la seva millor amiga, que la mira amb cara de no siguis boba i ves.
Estan allà, darrera el local, els dos, sols, sense nigú, aferrats, n'Helena damunt d'ell,...
Ja us havia dit que n'Helena no es trobava gaire bé, acabava de treure tot el que havia begut durant tot el vespre, ell, gràcies a la seva experiència l'ajudava i ella es sentia patètica i només volia desapareixer, una altre història patetica que val més no contar.

1. B. Escriu una història amb la protagonista creada.  Mínim 25 línees.
L'ACTIVITAT CONTINUARÀ...


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

T'AGRADARIA CONEIXER ELS VALORS DEL PETIT PRINCEP

RF6YJ8P689JP "Antoine de Saint-Exupéry , cèlebre escriptor i aviador francès, autor d' 'El Petit Príncep' . Aquesta efemèride ha sigut celebrada a les xarxes socials com  Twitter , on  Saint-Exupéry , nascut en el si d'una família d'aristòcrates de Lió i desaparegut el juliol del 1944 quan pilotava un avió de l'Exèrcit francès, ha sigut  'trending topic'  del dia. Per recordar-lo, repassem algunes de les  millors frases  d'' El Petit Príncep' , la seva obra més famosa. Trufada d'experiències autobiogràfiques, aquesta novel·la curta és el llibre francès més llegit i més traduït del món. Considerat un llibre per a  nens , en realitat tracta temes profunds com  el sentit de la vida, la soledat, l'amistat, l'amor i la pèrdua ." FRASES EMBLEMÀTIQUES DEL LLIBRE QUE T'AGRADARAN, LES HAS DE LLEGIR, PENJAR AL TEU BLOG I EXPLICAR-NE EL SIGNIFICAT DE CADA UNA: 1.- " Deman o perdó als ne ns per haver dedic

ELS DIFTONGS

Diftongs:         Poden ser   decreixents (es diu així perquè decreix el to de veu: Aire) :  VOCAL  + I  U  (AI, EI, II, OI, UI, AU, EU, IU, OU, UU) VOCAL FORTA+ VOCAL DÈBIL O SEMIVOCAL (AIRE)                              creixents (es diu així perquè creix el to de veu iODE):  :  I  U + VOCAL (QUA, QÜE, QÜI, QUO, GUA, GÜE, GÜI, GUO) (QUATRE)                                            I + VOCAL  (IODE)                                            I U ENTRE VOCALS  (NOIA)                   *Quan hi ha diftong les dues vocals es comptabilitzen en una mateixa síl·laba.              Hiats :  (Personalment, sempre he vist els hiats com a EXCEPCIONS dels diftongs creixents)       Els hiats apareixen quan tenim dues vocals en contacte, però pertanyen a síl·labes diferents.               -Quan entren en contacte dues vocals fortes: t e-a -tre               -Consonant + i+a/e/o (Ma-r i-a )               -Consonant +u+a/e/o (c u-a )               -Un accent o una dièresi marquen la no form

ACCENTUACIÓ

Exercici 1. Accentua totes les paraules que calgui de les paraules agudes que tens a continuació:  jard í , pa í s, canç ó , cami ó , all í , aquí, arr ò s, per ò , cant é s, aix ò , gaireb é , pogu é s, pag é s, despr é s, carret ó , caf è , nom é s, far é , faran, Ramon, passeges, segon, excl ò s, at é n, irland è s, rod ó , comprar à s, palau, cigr ó , intern, pur é , germ à , nervi ó s, alg ú , congr é s, plataner, autob ú s, nov è , perqu è , excursi ó , esp ó s, maquin à , suplic à . Exercici 2. Accentua totes les paraules que calgui de les paraules planes que tens a continuació: pomes, port é ssim, pr é stec, pr é ssec, barraca, p ú blic, origen, fen ò mens, c è rvol, tingu é rem, economia, tingu é reu, n ú vol, policia, tel é fon, m ò bil, compressiu, est ó mac, c ó rrer, s ò lid, car à cter, c à stig, à ngel, obr í ssiu, rec ó rrer, cr é ixer, n é ixer, é rem, ereu, il·l ò gic, pl à stic, d è bil, temer, fotógraf, fotografia, diguéssiu, diguessin, suplica, maquina. Exercici 3.