Passa al contingut principal

ART (DOSSIER TEMA 7)

  1. Cerca les diferències entre l'art romàntic i el realista. Acompanya-ho d'imatges adients.
El Realisme en literaturasuposa l'intent per descriure elcomportament humà i el seu entorno per donar a conèixerfigures i objectes tal i com actuen o apareixen en la vida quotidianaAquesta tendència ha existit periòdicament a travésde la història en totes les arts, però, el terme es restringeixhabitualment al moviment que va començar a mitjans del segleXIX com a reacció enfront del romanticismeLa diferència entre el realisme i el naturalisme és més difícil de definirtot i que els dos termes són sovint usats indistintamentLa diferència rau en el fet que el realisme s'ocupa directament d'aquelles coses que sónconfiscades pels sentits mentre que el naturalisme un terme més aviat aplicat a la literaturaintenta aplicar teories científiques a l'art.
 Per contrael concepte de Romanticisme no es pot entendre sinóés en connexió amb l'etapa precedent en què es van anarfragmentant elements que continuarien els fonaments del RomanticismeL'evolució i desenvolupament dels fenòmensracionalistes i il · lustrats del XVIII conduirien a crear lescondicions adequades per a l'eclosió romànticaEl pas previ era el de les formes d'emancipació de la consciènciaEl problema delromanticisme és la seva complexitatsón múltiples les formesromàntiquesde vegades contradictòriesEl romanticisme és un producte original i coherentd'una època històrica precisaque té les seves arrels immediates en el segle SVIIIsobretot en el seu últim terç i desenvolupa els seus fruits ramificant en el primer terçdel XIXEls factors que van determinar el moviment romànticexcedeixen el caràcter psicològic i ho compliquen amb massa elements ideològicsteòricssocials i culturalsno procedeixen de les individualitats sinó de la constitució de l'home com a ésserhistòric i social.
Resultat d'imatges de diferències entre l'art romàntic i el realista
  2. Quines eren els valors del Romanticisme?

- L'amor a la llibertat
- Exaltació de l'individualisme i defens dels sentiments en front del racionalisme del segle anterior

  3. Què volien mostrar els artistes del Realisme? Per què?
Pretén plasmar la realitat de la forma més exacta possible a les obres d'art. Si bé la majoria d'obres han cercat assemblar-se al model imitat, el realisme prescindeix de símbols i esquemes i busca el detall, la màxima proximitat.

  4. Cerca informació sobre l'escultura i l'arquitectura del segle XIX i en fas un esquema-resum amb imatges.
Escultura del segle XIX
- Al segle XIX l'escultura és , de les arts majors, la que menys destaca.
- Temàtica: Especialment la figura humana, ja que es considerava la més noble de les formes.
- Materials: Marbre, bronze, ignora els nous materials.
Gènere: escultures exemptes i monuments funeraris o commemoratius vinculats als interessos polítics del poder.

Arquitectura del segle XIX
- Característiques :
· Urbana
· Marcada per la Rev. Industrial: necesitat de construir nous tipus d'edificis, habitatges, fàbriques, estacions transport...
· Noves necessitats ocacionades pel creixement de les ciutats... : estreta vinculació

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

T'AGRADARIA CONEIXER ELS VALORS DEL PETIT PRINCEP

RF6YJ8P689JP "Antoine de Saint-Exupéry , cèlebre escriptor i aviador francès, autor d' 'El Petit Príncep' . Aquesta efemèride ha sigut celebrada a les xarxes socials com  Twitter , on  Saint-Exupéry , nascut en el si d'una família d'aristòcrates de Lió i desaparegut el juliol del 1944 quan pilotava un avió de l'Exèrcit francès, ha sigut  'trending topic'  del dia. Per recordar-lo, repassem algunes de les  millors frases  d'' El Petit Príncep' , la seva obra més famosa. Trufada d'experiències autobiogràfiques, aquesta novel·la curta és el llibre francès més llegit i més traduït del món. Considerat un llibre per a  nens , en realitat tracta temes profunds com  el sentit de la vida, la soledat, l'amistat, l'amor i la pèrdua ." FRASES EMBLEMÀTIQUES DEL LLIBRE QUE T'AGRADARAN, LES HAS DE LLEGIR, PENJAR AL TEU BLOG I EXPLICAR-NE EL SIGNIFICAT DE CADA UNA: 1.- " Deman o perdó als ne ns per haver dedic

ELS DIFTONGS

Diftongs:         Poden ser   decreixents (es diu així perquè decreix el to de veu: Aire) :  VOCAL  + I  U  (AI, EI, II, OI, UI, AU, EU, IU, OU, UU) VOCAL FORTA+ VOCAL DÈBIL O SEMIVOCAL (AIRE)                              creixents (es diu així perquè creix el to de veu iODE):  :  I  U + VOCAL (QUA, QÜE, QÜI, QUO, GUA, GÜE, GÜI, GUO) (QUATRE)                                            I + VOCAL  (IODE)                                            I U ENTRE VOCALS  (NOIA)                   *Quan hi ha diftong les dues vocals es comptabilitzen en una mateixa síl·laba.              Hiats :  (Personalment, sempre he vist els hiats com a EXCEPCIONS dels diftongs creixents)       Els hiats apareixen quan tenim dues vocals en contacte, però pertanyen a síl·labes diferents.               -Quan entren en contacte dues vocals fortes: t e-a -tre               -Consonant + i+a/e/o (Ma-r i-a )               -Consonant +u+a/e/o (c u-a )               -Un accent o una dièresi marquen la no form

ACCENTUACIÓ

Exercici 1. Accentua totes les paraules que calgui de les paraules agudes que tens a continuació:  jard í , pa í s, canç ó , cami ó , all í , aquí, arr ò s, per ò , cant é s, aix ò , gaireb é , pogu é s, pag é s, despr é s, carret ó , caf è , nom é s, far é , faran, Ramon, passeges, segon, excl ò s, at é n, irland è s, rod ó , comprar à s, palau, cigr ó , intern, pur é , germ à , nervi ó s, alg ú , congr é s, plataner, autob ú s, nov è , perqu è , excursi ó , esp ó s, maquin à , suplic à . Exercici 2. Accentua totes les paraules que calgui de les paraules planes que tens a continuació: pomes, port é ssim, pr é stec, pr é ssec, barraca, p ú blic, origen, fen ò mens, c è rvol, tingu é rem, economia, tingu é reu, n ú vol, policia, tel é fon, m ò bil, compressiu, est ó mac, c ó rrer, s ò lid, car à cter, c à stig, à ngel, obr í ssiu, rec ó rrer, cr é ixer, n é ixer, é rem, ereu, il·l ò gic, pl à stic, d è bil, temer, fotógraf, fotografia, diguéssiu, diguessin, suplica, maquina. Exercici 3.